Ochranné známky JUVENTUS, JUVE a jsou ve výhradním vlastnictví fotbalového klubu Juventus Football Club, Turin, Italy
Trademarks JUVENTUS, JUVE and are the sole property of the football club Juventus Football Club, Turin, Italy
Příchod Ramseyho? Ne, děkuji
Napsal uživatel Martin Urbánek    Úterý, 01 Leden 2019 18:59    PDF Tisk Email

Další transfer „zadarmo“? Činovníci Juventusu jsou si vědomi, že posílení středové řady je nezbytností. V hledáčku klubu se už v minulosti objevoval velsšský záložník Aaron Ramsey a nyní, kdy je možnost přivést ho v létě bez výdaje na přestupovou částku, je jeho příchod na spadnutí. Jaký však může mít pro Juventus herní přínos.

 

Od dnešního dne mohou hráči se smlouvami končícími k 30. červnu 2019 bez okolků vyjednávat s případnými zájemci o jejich služby. Jedním z takových hráčů je i středopolař anglického Arsenalu Aaron Ramsey, o jehož služby vede jednání i turínský Juventus. Kromě úřadujícího italského mistra stojí v zástupu zájemců i další evropské velkokluby – PSG, Bayern Mnichov, Real Madrid a Inter Milán. Nejblíže k podpisu hráče však má Juventus.

Přední britské a italské deníky se ve svých zprávách shodují na čtyřletém kontraktu, který by měl hráči ročně vynést 6,5 milionu Euro. Další peníze navíc by mu zaručily bonusy. Pakliže by Ramsey odehrál 50 % všech zápasů sezóny, částka by se navýšila na 7 milionů, a pokud by jeho starty dosáhly 70 %, ročně by si přišel na 8 milionů Euro. Ostatně jako při obdobném podpisu Emreho Cana z Liverpoolu by Juventus ještě navíc vyplatil hráčovu agentovi částku 9 milionů Euro.

Pozice v Arsenalu

Aaron Ramsey patří v Arsenalu mezi stálice. Do klubu přišel v roce 2008 z Cardiffu a v současné době je nejdéle sloužícím hráčem v kádru Gunners. Přes řadu zranění a výpadky formy své nejúspěšnější období prožíval mezi lety 2004 a 2017. Vždy patřil mezi chráněnce a oblíbence někdejšího trenéra klubu Arsena Wengera, který na něho nedal dopustit. Na jaře se spekulovalo, že by mohl podepsat novou smlouvu, ale s Wengerovým koncem v klubu vzaly věci za své.

Arsenal v létě angažoval španělského kouče Unaie Emeryho a dá se říct, že právě tehdy nastal v Ramseyho případě obrat věcí od možného podpisu nové smlouvy ke konci v klubu. „Všechno šlo s klubem skvěle, mysleli jsme si, že jsme v pozici, kdy jsme se dohodli na podmínkách nové smlouvy, ale už tomu tak není,“ uvedl rodák z Caerphilly na konci října k situaci kolem nové smlouvy. „Jestli jsem zklamaný? Tak se rozhodli a ve fotbale se dějí věci, s nimiž se musíte vyrovnat.“

Arsenal se zkrátka rozhodl jít jinou cestou a nakonec s dohody, která se již zdála takřka uzavřenou, vycouval. Snad možná kvůli Ramseyho zdraví, nebo snad jeho nevýrazným a kolísajícím výkonům, můžeme jen hádat. Jedno je ovšem jisté, Aaron Ramsey od 1. července již nebude hráčem Arsenalu. Do té doby však zůstane v Londýně, protože klub ho prodávat v lednu nehodlá. „Zda zůstanu po zbytek sezóny? Samozřejmě že ano. Jsem s Arsenalem dohodnutý, že udělám vše, abych se pokusil zde dosáhnout ještě něčeho výjimečného.“

Může být pro Juventus skutečně přínosem?

Čím více se začalo skloňovat Ramseyho jméno se Starou dámou, novináři začali sondovat na více frontách a ptát se. Velice kladné reference na hráčovu adresu přišly například od bývalého záložníka Juvetnusu Andrei Pirla. „Ramsey by byl skvělou koupí,“ nechal se slyšet v rozhovoru pro Sky Sport Italia. „Juventus je připravený na další úžasný obchod. Jde o velice dobrého hráče, který by mohl předvést velké věci.“

Od Pirla jsou to jistě hezká slova, ale netřeba brát jakýkoliv názor sebevětší legendy jako dogma či ho považovat za bernou minci. Ramsey není až takovou skvělou možnou posilou, jak si ji možná mnozí vykreslují. Čert vezmi zranění, podívejme se spíše na jeho herní predispozice a možnost zapadnout do týmu.

Velsšský středopolař je ve své fotbalové charakteristice klasickým středním záložníkem, kterého jeho fotbalové dovednosti táhnou herně do ofenzivy. Rád útočí, dokáže pokrýt velké množství prostoru a roztahovat hru. Nasazení a přímočarost mu upřít nelze. Jenomže tím ve své podstatě končíme. V Arsenalu hodně těžil z volnosti, kterou mu poskytoval trenér Wenger. Veskrze nebyl nijak zvlášť svazován taktikou a „dělal si, co chtěl“. Zahrál si ve středu zálohy, jako ofenzivní podpora útoku nebo i na křídle. Snad i tato Nerudovská otázka „kam s ním“ mu spočítala jeho možné setrvání v Londýně.

Z taktického hlediska je pro hru Juventusu absolutně zbytečný. Ačkoliv je přímočarý a dokáže napadat, často se ocitá na úrovni útočníků. S ohledem na Mandžukiče, Ronalda, Dybalu a další hráče, kterých je do ofenzivy až dost, by šlo o zbytečný článek. Stačí se podívat, jak náročné je pro trenéra Allegriho už takto skloubit dohromady tolik ofenzivně laděných hráčů, čímž i nemálo trpí hra celého týmu.

Budeme-li se bavit o jeho možném defenzivním přínosu, pak se bavíme o čísle 0. Už jen to vysoké napadání napovídá o jeho výletech kupředu. Ve středové dvojici by k sobě potřeboval zodpovědného defenzivního středopolaře, kterého Juventus nemá. Naopak hráčů jako Ramsey (a snad i lepších) je v týmu víc než dost – Khedira, Can, Bentancur, Matuidi. V defenzivní činnosti je často nezodpovědný a spoléhá se na druhé. Nejde o hráče, který se přizpůsobí hře a systému, ale o hráče, kterém je potřeba systém a hru přizpůsobit.

Slovo na závěr

Neustále lze číst napříč diskusními portály, ať už na fotbalových webech nebo sociálních sítích, jak je hra Juventusu i přes svou sílu a výsledky neatraktivní. Klub hraje o nejvyšší příčky, sbírá jeden rekordní zápis za druhým, útočí na osmý titul v řadě, opět pomýšlí na zisk v Lize mistrů a navíc v létě přivedl jednoho z nejlepších fotbalistů na světě. Všechno je to pravda a je potřeba si říct, že úspěch zkrátka něco stojí a v tuto chvíli je to atraktivita hry. Ale je potřeba si rovněž říct, že pokud chce klub dosáhnout vrcholu, čímž je zisk ušatého poháru Ligy mistrů, bez dirigenta uprostřed středové řady to bude více než složité.

Pjanić, Khedira, Can, Bentancur, Matuidi, klidně si připočtěme i toho Ramseyho. Nikdo z nich, do jednoho, není režisérem hry. Ani jeden z těchto hráčů nemá vůdčí dovednosti vést své spoluhráče fotbalově. Khedira i Matuidi jsou vynikající hráči, kteří jdou příkladem, osobnosti, za kterými hráči vždycky půjdou, protože svou pracovní morálkou jsou absolutními profesionály. Pjanić, Can, Bentancur i Ramsey oplývají značným fotbalovým umem, každý má něco, co ten druhý ne a doplňují se. Ale režisér hry, který by na hřišti mluvil a byl vůdcem? Juventus už takového nemá.

Ramseyho letních příchod, pakliže skutečně podepíše, napoví jen to, že půjde buď o rozšíření kádru, anebo něčí odchod. Rozšíření kádru by to bylo zatraceně drahé, a pokud by měl kohokoliv ze stávajících hráčů nahradit, pak by to týmu spíše uškodilo, než pomohlo. Přivést Ramseyho? Ne, děkuji.

Zdroje: bbcsports.com, skysports.com, theguardian.com, tuttosport.com, football-italia.com, vlastní

 

Komentáře
Hledat RSS
fellipe4   |2019-01-03 00:02:07
Každý má na to svůj pohled. Já si třeba myslím, že takovej Fernandinho by nás nikam neposunul a to nemluvim o veku. To samý Dembele. Mají svůj věk a nevím kam by nás tihle hráči posunuli. Pak si myslim, že porovnávat Kroose s Kantem vůbec nejde. Vždyt jsou to úplně jiní
hráči. Kante je sice vybronej defenzivni založník možná nejlepší, ale dopředu když jsem se na něj koukal toho moc neumí. Defenzivní záložník nám možná trochu chybí, ale vybral bych si někoho, kdo umí taky podpořit útok. Čistě defenzivního založníka bych nechtěl. Navíc
už je moc kluby nevyhledávají tyhle typy v dnešní době. Jinak plně souhlasím s názorem na Pjaniče. Když mu v Římě dali roli, která mu seděla byl v pohodě na úrovni Pogby. On neni špatnej spíš mu nevyhovuje náš fotbal. Už i kvůli tomu nechci defenzivní hráče. Hra by byla
ještě defenzivnější a hnusnější.
Zambrotta_#11   |2019-01-03 07:38:32
avatar Nepotřebuješ už nikoho, kdo podpoří útok. Takových hráčů tam máš 10 (Ronaldo, Mandžukić, Dybala, Bernardeschi, Costa, Khedira, Pjanic, Bentancur, Matuidi, Can) + dva krajní obránce. Naopak potřebuješ někoho, kdo bude čistit prostor před obranou. A když hraješ ve středu
zálohy se dvěma záložníky, jeden z nich musí být defenzivní typ. Takové hráče zkrátka v Juve nemáme. A náš fotbal by šel s defenzivním záložníkem naopak nahoru, protože by ubylo o hráče, který by překážel vpředu. Naše hra vázne kvůli přehuštění hráčů v
ofenzivě. Neexistuje střed hřiště. A od toho je potřeba režisér hry, záložník typu Fernandinho, Kante atd. Potřebuješ vyváženost a tu nemáme. Od tvorby hry tam jsou Pjanic s Dybalou, ale musí hrát na správné pozici. Dybala z levého křídla a Pjanic utopený před obranou nic
nevyprodukují, protože jsou absolutně mimo svoji komfortní zónu.
guarrangaa   |2019-01-02 22:11:53
avatar Super článek, zajímavá diskuze a jsem rád, že zase vidím Zambrottu! Když né na place, tak aspo%n v diskuzi ;)
Napadají mě ještě Rabiot nebo Kovačič (mám na mysli jeho verzi z RM, kde byl schopen zaskočit za kteréhokoliv z jejich svaté záložní trojice, ne tu verzi v Chelsea).
Zambrotta_#11   |2019-01-03 07:53:27
avatar Rabiot jde do Barcelony a bude brát nesmyslné peníze.

Kovačič je taky spíš box-to-box, obsáhne velký prostor, ale je to pro mě obdoba Khediry nebo Cana. Po individuálně stránce je skvělý, ale hru nedokáže řídit. V Realu je to jednoduché. On vždycky dokázal zaskočit, ale když
máš vedle sebe vždy jednoho ze dvojice Casemiro nebo Modric, typické lídry a režiséry hry (a režisér hry není tvůrce hry), kteří se navíc dokáží skvěle doplnit, tak máš pozici usnadněnou. V Chelsea Kovačič doplácí na složení zálohy. On i Jorginho jsou těžcí alibisti.
To složení je nevyvážené. Kante to s těmi dvěma moc nevyhrál. Sarri si přivedl Jorginha, z Kanteho si udělal obdobu Allana a z Kovačiče Hamšíka. Pak to vypadá tak marně. Stačila by přitom jediná změna a přeskupení, stejně jako u nás, aby ten tým šel herně nahoru.
fellipe4   |2019-01-02 19:30:56
James to neni stredni zaloznik. Je to spis ztazenej utocnik. Dale nejde porovnavat Ramseyho s Canem je to jinej typ zaloznika. Za dalsi si myslim, ze treba takovej Veratti by nam moc nepomohl. Nevim v cem je lepsi nez Pjanic. Modric ten je zase starej a ted uz mu to nejde. Za me jediny dobry
zaloznici, krery by byli prinosem jsou Eriksen, Kroos, Isco, Pogba, Koke, Countinho mozna De Bruyne. Nepocitam treba Kanteho, protoze to neni tvurce ale defenzivni zaloznik.
Zambrotta_#11  - Žádné další AM nebo B2B záložník   |2019-01-02 19:10:59
avatar Hledáme hráče typu z minulosti třeba Xabiho Alonsa, Schweinsteigera, Kroose, ze současnosti Kanteho, Fabinha, Busquetse, Martineze, Thiaga, Fernandinha, Casemira, Torreiru. Nehledáme dalšího ofenzivního záložníka, který bude překážet dalším 5 spoluhráčům vpředu (Mandžukić,
Ronaldo, Dybala, Matuidi, Khedira). Protože přesně takhle my to teď hrajeme. Pokud s něčím konstruktivním nepřijdou obranné kraje Cancelo se Sandrem, tak ten tým de facto nic nevyprodukuje. Proč? Protože si tam ti hráči překáží, zvlášť když všichni tři středopolaři
lítají nahoru a dolů.

Pjanić je vynikající středopolař, ale musí hrát dopředu. Exceloval na AM v Lyonu i v AS, v obou týmech byl s přehledm nejlepším hráčem na své pozici. Přijde do Juve a obereme ho o jeho nejsilnější zbraně? Bohužel, to se stalo. Je ho v týmu velká
škoda, při dobré vůli by stačilo koupit třeba Torreiru (chyba nechat ho odejít vloni do A...
Hwoarang   |2019-01-02 19:02:12
avatar Mně leží v hlavě ten Veratti, možná by mu ten náš styl sednul. Pirlo byl sice taky papírově DF a chodil si pro míč ke stoperům, ale o nějakým bránění nemůže bejt řeči. To za něj dělal Vidal. Nevim no...chtělo by to experta na italský fotbal, kterej by nám řek, jestli by
nám Veratti pomoch.
Zambrotta_#11   |2019-01-03 07:59:03
avatar Verratti je psychopat. Když mu přepne, tak zákeřnějšího hráče nenajdeš. Pirlo nemusel bránit, protože spoustu práce dozadu odvedli Marchisio s Vidalem a hrál v systému s pětičlenným středem, pojetí hry bylo úplně jiné. Navíc on se nemusel zatahovat dolů, protože vzadu byli
tři obránci. Dnes tu máme dva Bonucci - Chiellini a proto tam musí být ten defenzivní záložník, který to bude zavírat a bude hrát roli "libera". V 352 to nebylo tak znát, protože toho "libera" hrál Bonucci a Barzagli s Chiellinim na něj pracovali a jemu ta hra
vyhovovala, protože bránil na zemi, pozičně to zvládl skvěle. Napíšu k tomu ještě článek, abych ukázal, i graficky, kde je problém. Jednoduše řešeno, vzadu jeden hráč chybí (aby Bonucci nevypadal jako krypl) a vpředu jeden přebývá (aby tam ubyl jeden překážející hráč).
Zambrotta_#11   |2019-01-02 18:54:40
avatar Jan Kellner:

Tak ty na jednu stranu napíšeš, že Ramsey není zbytečnej, ale pak vzápětí dodáš, že je průměrnej a navíc s nevyrovnanými výkony. To je hodně silný protimluv. Když máš průměrného hráče s nevyrovnanými výkony, pak ten hráč je zbytečný.

Co se týče
tvých jmen, v závorce ti u každého napíšu jeho pozici a vedle hráče, který je vhodnější variantou:

Eriksen (AM) x Dembele / Dier
Isco (AM) x Casemiro
De Bruyne (AM) x Fernandinho
James Rodriguez (AM) - Martinez, Thiago

Verratti neumí bránit a musí za něho hodně oběhat
spoluhráči.

Pogba super, ale je to spíš box-to-box záložník, takže k němu by byl potřeba stejně ještě někdo defenzivně laděný viz třeba Matić.

Kroos? Modric? Tak na jednu stranu píšeš, že Vidal a Özil jsou za zenitem, ale vedle toho napíšeš záložníky z Madridu,
kteří jsou starší než oni dva a výkonnostně už půjdou taky jen a pouze dolů.
Zambrotta_#11   |2019-01-02 18:59:19
avatar Jan Kellner:

A Juventus nepotřebuje dalšího ofenzivního záložníka viz výčet hráčů, ke kterým jsem ti dal alternativy. Hrajeme 442, 443, 4231. Hra stojí na křídlech, kde se mohou točit Ronaldo, Dybala, Bernardeschi, Costa, ve své podstatě i Matuidi a Mandžukić. Budeme-li brát v
potaz jen 4231, bavíme se opět o hrotu, dvou křídlecha ofenzivním záložníkovi, jehož pozici ze své přirozenosti mohou zastat Pjanić (ryzí AM) nebo Dybala (ryzí SS s parametry hrát AM). Pak je tu i Bernardeschi, který se svou hrou dlouhodobě profiloval nejen jako křídlo, ale také
i jako AM.

V týmu chybí defenzivní záložník, dynamo, hráč, který podrží míč, který dá hře myšlenku a bude tu hru ve skutečnosti celou řídit, ačkoliv nebude sbírat asistence nebo góly. Chce příklady? Máš je vypsané jako právě ty alternativy k hráčům na AM pozicích.
Jan Kellner   |2019-01-03 01:08:14
Wow diky, to jsem nevedel. Napsal jsem ze vim ze James Rodriguez neni zaloznik. To samy vim kde hraje Isco atd. Mel jsem jen na mysli kdo by tvoril hru. Verrati je pomalej, neumi branit atd. Ale on ve stredu nehraje sam, snad ma dalsi hrace ne? Busquets mel Xaviho a Iniestu. To samy Kante co ma
Pogbu a Matuidiho. Fernandinho je klicovym hracem City, ma jiny starosti nez tvorit hru, je 2x lepsi nez Matuidi nebo Can. Jen jsem chtel napsat ze Ramsey by poslal Matuidiho, Cana atd. do kapsy.
Zambrotta_#11   |2019-01-03 07:43:37
avatar Hru může tvořit Pjanic i Dybala, ale opět, oba musí hrát na pozici, ze které hru dokáží tvořit. Dybala z levého křídla nic nevymyslí. Pjanic utopený ve středu zálohy taky nic nevymyslí. Oba jsou to hráči do prostoru před vápno. Proto potřebujeme do středu hřiště
režiséra hry, jakým jsou Kante nebo Fernandinho, oni hru režírují, řídí, ale netvoří. To jsou totiž dvě naprosto rozdílné věci. A Ramsey by Matuidiho ani Cana do kapsy neposlal, protože ti dva jsou ve všech aspektech lepší a hlavně jsou přizpůsobiví taktice. Ramsey je
takticky negramotný, proto mu nikdo nikdy nenašel pevnou pozici, ať už v reprezentaci nebo v Arsenalu. Hrál pokaždé volného hráče. Když ho trenér takticky svázal, na hřišti neexistoval. Navíc neumí bránit. Ve své podstatě je to taková obdoba Bonucciho. Když mu dáš roli na
tělo a necháš ostatní na něj pracovat, tak z něho bude může být světový hráč.
Jan Kellner   |2019-01-02 03:25:10
Eriksen, Isco... je hodne tezke. Nebo Jamese Rodrigueze sice neni pravy zaloznik, ale nasi hru by poradne zlepsil. To samy De Bruyne.
Jan Kellner   |2019-01-02 03:22:39
Paraticimu chapu. Ted je tezke sehnat dostupnyho kvalitniho zaloznika. Verrati, navrat Pogby... nemozne. Kroos, Modric nedostupne. Nebo zkusit hrace za zenitem jako Vidal? Ozil? Ne diky
Jan Kellner   |2019-01-02 03:17:07
Ramsey zbytecnej neni, urcite ma lepsi techniku nez Can, rychlejsi nez Pjanic. Problem je ze jde o dalsiho prumernyho hrace, a o dalsiho hrace co bude podavat nevyrovnane vykony. Urcite nasi kvalitu zlepsi, ale nedostatecne.
fellipe4   |2019-01-01 23:11:31
Tak souhlasím s tím, že Ramsey je zbytečnej, i když špatnej taky nebude. Akorát mi prijde že ze článku vyplývá, že nám chybí jednak defenzivní založník ale i tvůrce hry. Co se týká defenzivního založníka tak ty jsme meli tri. Matuidi, Khedira, Can. Všichni tři začínali a
byli charakterizováni jako defenzinvní záložníci. Ale je pravda, že Khedira i Matuidi v současnosti defenzivní založníky neplní. Hlavně Khedira nevim co je. Spíš mi přijde, že fušuje do řemesla utočníkům tim jak se pořád cpe do útoku. Ale třeba takovej Can ten mi přijde,
že defenzivní úkoly zastat docela umí. A co se týká tvůrce hry. Tak koho tam koupit. Není moc na výběr. Mě pořád přijde, že Pjanič je ve světě považovanej za jednoho z nejlepších. A Bentancur se taky neustále zlepšuje a jednou jím může být právě on.
Zambrotta_#11   |2019-01-02 18:49:26
avatar Khedira nikdy nebyl typický defenzivní záložník. V reprezentaci hrával dlouho se Schweinsteigerem, který byl absolutní špičkou, v odebírání míčů a eliminaci soupeře byl TOP. Khedira mu dělal druhé plíce, byli vynikající. Obdobně to měl v Realu s Xabim Alonsem a před tím ve
Stuttgartu v Träschem. Nikdy nehrál typické DM, protože jím nikdy nebyl. Obdobně na tom byl Can, to je ryzí CM, od Khediry se v zásadě nijak zvlášť neliší, je to jeho mladší a horší verze, pakliže porovnáme Khedirovy a jeho výkony, když jim bylo/je 24 let.

Matuidi se tak
profiloval, ale ve své podstatě byl vždy jen box-to-box záložníkem a ve francouzské reprezentaci se dokonce osvědčil na levé vysunuté záloze, pomalu až na křídle, kde hlavně na posledním MS hrál skvěle.
Zambrotta_#11   |2019-01-02 18:49:34
avatar A co se týká hráče, kterého potřebujeme, nejsi daleko od pravdy s tím defenzivním záložníkem, ale i tvůrcem hry. Ve své podstatě by stačilo přivést jen toho defenzivního záložníka. A nejde o to, jestli někdo z těch současných záložníků za určitých okolností dokáže
zastat defenzivní úkoly.

A Pjanic je jedním z nejlepší záložníků na světě, ale jeden z nejlepších co se týče ofenzivního přínosu pro hru. On je ryzí AM, jen Allegri z něho udělal jakýsi hybrid mezi CM a DM. Bentancur je box-to-box záložník, resp. jistý mix mezi Matuidim a
Khedirou v nejlepších letech. Ale DM není.

Chci k tomu problému taky napsat článek, abych ho popsal obšírněji. V komentáři pod článkem to není úplně přehledné.
S.O.B   |2019-01-01 22:23:46
avatar No, koukal jsem na jeho statistiky a mimo jedný sezony byl celkem golovej ( na záložníka) na druhou stranu si myslím, že hráč nějakýho Arsenalu není pro TOP tým jako Juventus nějakou výraznou posilou
Komentář mohou přidat pouze registrovaní uživatelé!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Sdílet